昨天下午社團分組上閱讀課時,我播放了綠野仙蹤(The Wizard of Oz)給學生看,開頭就是有名的曲子Over the Rainbow。那是我很喜歡的一首曲子,所以決定收錄起來,和大家分享囉。

 




歌詞 lyric:

Somewhere over the rainbow way up high
There's a land that I've heard of once in a lullaby
Somewhere over the rainbow skies are blue
And the dreams that you dare to dream
Really do come true

Some day I'll wish upon a star
And wake up where the clouds are far behind me
Where troubles melt like lemon drops
Away above the chimney tops
That's where you'll find me

Somewhere over the rainbow blue birds fly
Birds fly over the rainbow
Why then, oh why can't I?
If happy little bluebirds fly beyond the rainbow
Why oh why can't I?

 

在高高彩虹那邊的某個地方,

有個我曾在搖籃曲裡聽過的地方。

在彩虹那邊的某個地方天是藍的,

只要你敢作的夢,都會實現。  (是不是很棒?)

 

總有一天我會對著星星許願,

在一個雲在我身後遠處的地方醒來,

那是一個麻煩像檸檬糖一樣溶掉了地方。

在煙囪頂上方,

那是你可以找到我的地方。

 

在高高彩虹那邊的某個地方有青鳥在飛,
鳥兒飛過彩虹,

那麼為什麼,喔,為什麼我不能?
如果快樂的小青鳥飛過彩虹,

為什麼,喔,為什麼我不能?
arrow
arrow
    全站熱搜

    Big Fish 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()